Impresii de la Bett, targul educational din Londra

Buna ziua,

Saptamana trecuta am participat la o calatorie in viitor, mai exact la targul educational, Bett Show 2018, in Londra. Vreau sa va impartasesc cateva dintre notitele pe care le-am luat pe durata evenimentului, poate va inspira. Imagini si clipuri video de la seminarii le puteti vedea aici: https://www.facebook.com/cursuriKIDster/

Targul Bett Show este dedicat tehnologiei educationale, avand ca expozanti peste 1.000 de companii, iar anul acesta au fost 41.000 de vizitatori din intreaga lume. Este un spatiu imens si ai nevoie de cateva zile sa poti vizita standurile care te intereseaza si sa participi la seminariile din program.

Cadre didactice din tari precum Marea Britanie, China, Spania, Mexic, Arabia Saudita au vizitat expozitia. Am observat si numeroase grupuri de copii veniti de la scolile londoneze sa descopere robotii si jocurile interactive.

Principalele subiecte de discutii au fost: 
– crearea salilor de clase ca spatii de inovare, hub-uri ale creativitatii dedicate invatarii prin joaca;
– folosirea tehnologiei ca instrument de expunere al povestilor, al imaginatiei copiilor;
– cresterea unor viitori adulti contributori, creatori si nu consumatori;
– invatarea programarii astfel incat calculatorul sa lucreze pentru copii;
– Realitatea Virtuala (VR) si Realitatea Augmentata (AR) se dezvolta cu o rapiditate exponentiala, iar rezultatele pe care le produc in cercetare vor ajunge la masele de utilizatori in urmatorii ani. Exista lectii pentru copii, incepand de la varsta de 6 ani, care pot invata despre aceste subiecte, ceea ce arata cat de simplu si de usor este dezvoltat modul de utilizare;
– in 2014 mai multe scoli cu rezultate educationale scazute (scoli cu un grad foarte mare de copii din familii de imgranti sau cu venituri mici) la evaluarile standardizate din Marea Britanie, au inceput folosirea tablelor in salile de clasa. La evaluarile din 2016 si 2017 aceste scoli au depasit rezultatele scolilor cu rezultate mai bune in anii trecuti. Concluzia cadrului didactic care a prezentat activitatea acestui proiect a fost ca tehnologie le ofera  acum puteri egale de dezvoltare tuturor copiilor, indiferent de mediul in care s-au nascut sau traiesc;
– pregatirea cadrelor didactice in folosirea aplicatiilor este factorul cheie in reusita adoptarii unui nou stil de invatare. Acesta au libertatea de a inova in modul in care isi construiesc lectiile;
– invatarea limbajelor de programare a devenit la fel de importanta ca invatarea unei limbi straine;
– companii precum Google, Microsoft, Nvidia vor lansa in aceasta vara instrumente educationale gratuite disponibile pentru scolile din intreaga lume;
– Google a prezentat care sunt calitatile pe care le cauta la aplicatii care un job in compania lor: expertiza in domeniul X, abiliati de rezolvare de probleme (problem solving skills), abilitati de leadership si googliness (un mix intre curiozitate, abilitate rapida de invatare si interes/ pasiune pentru un subiect);
– Nvidia va avea lectii pentru copii despre etica folosirii AI;
– meseriile din urmatorii 10-20 ani vor arata foarte diferit;
– robotii si aplicatiile nu vor pleca din vietile noastre, din contra, vor sta alaturi de noi mult timp de acum inainte.

Recomandari: 
– incercati Mondly, o aplicatie romaneasca, pentru imbunatatirea sau invatarea limbilor straine. Eu o folosesc pentru limba olandeza si este minunata pentru partea de pronuntie.
– urmariti listele de carti in limba engleza care apar in domeniul IT pentru copii, si nu numai. Incercati sa fiti la curent cu noile subiecte educationale care apar pentru copii.

Cateva concluzii personale: 
– am fost foarte impresionata de produsele educationale pe care le-am testat acolo si sper ca in perioada urmatoare unele dintre ele sa ajunga si in Romania.
– m-am bucurat sa vad ca suntem cu un pas inainte la cursurile noastre prin faptul ca ii invatam pe copii sa scrie limbajul de cod. In anumite lectii, chiar si pentru copii de 12 – 14 ani, inca foloseau in coding sistemul „drag & drop” (un bloc cu o functie pe care o selectezi si o pozitionezi in zona dorita).
– m-am intristat putin pentru ca au fost doar 2 standuri romanesti prezente la targ (Mondly si Wand Education), ceea ce inseamna un export foarte mic al produselor educationale create in Romania. Nu stiu daca si cati profesori romani au participat la Bett ca vizitatori.
– targul a fost cel mai bine organizat eveniment la care am participat tocmai pentru ca s-au folosit multe aplicatii si instrumente tehnice in desfasurarea lui, ceea ce a creat o experienta frumoasa pentru toata lumea.
– in timp ce eram in Londra si ma minunam de toate informatiile, am vazut intamplator pe internet faptul ca intr-o scoala din Romania se „inaugura o toaleta”. Nu era un laborator ultamodern, nu era un proiect creat de sau pentru copii, ci o toaleta. E revoltator si imi dau seama ca avem nevoie de inca multi ani pentru o schimbare generala in sistemul de educatie public si care sa tina pasul cu vremurile. Tot ce putem face in continuare este sa invatam si sa aspiram catre mai bine pentru copiii si familiile noastre.

Va multumesc daca ati citit pana aici, iar daca aveti comentarii despre vizita mea la Bett, le astept cu drag prin reply.

Cu speranta,
Claudia

Claudia Suhov
Fondator & Director Creativ Kidster
claudia@kidster.ro
0746.042.033
www.kidster.ro
FERD’s LIST 2017Young Leonardo Award 2015Top FORBES “30 Entrepreneurs under 30 ” 2014Winner Company of the Year 2012, Prize Innovation in Education 2012

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>